Sunday, December 12, 2010

Tengok Saja Tapi Jangan Main….

ulu kinta 027

Hari ini Mr Hubby buat kejutan untuk kami anak beranak. Selalunya Ai dan dia sahaja yang keluar breakfast sama-sama manakala kids pulak masih lepak-lepak depan Astro atau sambung mimpi sesudah mengaji Quran. Kali ini dia mengajak kami keluar breakfast sama-sama.

Anak-anak bila diberi peluang pilih tempat makan mulalah mereka nak breakfast di Mc D makan Fishburger . Lepas breakfast Ai minta singgah dulu kat pasar tani Medan Gopeng mahu berbelanja barangan masak. Kali ni Ai nak masak sup tulang pulak….Setelah selesai beli barangan untuk masak Mr Hubby terus bawa kami menggembara. Bayangkanlah dengan daging, tulang , ayam, santan dan sayur bagai kita orang kena jalan-jalan…..

Mr Hubby bawa kami jalan-jalan tengok air sungai katanya kat Ulu Kinta. Dulu masa budak-budak ni kecik ada juga kami sampai kat sini …

ulu kinta 006

Kena panjat tangga pulak untuk ke pondok rehat di atas bukit…..ulu kinta 014

Baby lah orang yang paling seronok …sesekali dapat berjalan-jalan macam ini tentulah mereka seronok.

ulu kinta 033

 

Keadaan sungai yang tak berapa jernih kerana selalu hujan….namun tetap cantik dan sejuk bila berada di sini.

ulu kinta 028

ulu kinta 003

                Inilah bekal yang sempat kami bawa…nasi beryani gam Batu Pahat yang di beli di Pasar Tani Medan Gopeng tadi. Mr Hubby nampaknya ceria saja…..

Perkelahan ini tetap menceriakan anak-anak meskipun tidak dirancang. Kesian juga pada mereka kerana Ai tidak benarkan mereka turun bermain air sungai. Anak-anak tanya Ai…

Mama kenapa kena tengok saja tak boleh main ?

Ai tak perlu jawab soalan ini kerana melihatkan keadaan mereka yang berpakaian yang tak macam orang nak mandi air sungai dengan mama pulak berbaju kurung labuci lagi, berkasut tumit tinggi, tak ada tuala …eh! mana boleh….

Tengok saja jangan main Ok…

No comments:

Post a Comment

 
© 2009 | Template designed by Yiedpozi @ Yiedpozi [Dot] Info