Tuesday, December 28, 2010

CIRI-CIRI LELAKI IDAMAN MASA KINI…(1)

Ah! Malu pulak Ai nak tulis entri kali ini….bila tengok tajuk pasti korang akan pakat-pakat gelak guling-guling sebab rasanya usia Ai cam gini dan status isteri orang dan emak budak rasanya kurang sesuai untuk bincang hal ini. Lainlah jika anak-anak remaja…mereka suka menulis tentang impian mereka untuk mendampingi lelaki idaman mereka.

Semasa Ai jelajah blog gadis-gadis manis adalah terselit entri tentang ciri-ciri lelaki idaman meraka. Ai bukan nak mengutuk atau mentertawakan mereka…terpulang pada diri masing-masing lah kan. Mereka yang nak bercinta dan berkapel bukan Ai kan?

Di bawah ini senarai beberapa ciri yang mereka gariskan untuk mencari teman hidup..

.

.

.

.

.

.

1. Mesti kacak dan bergaya

awal

Kacak dan bergaya ala-ala artis lelaki terkenal macam Awal Shaari ni  (kacak ke dia?). Mesti bangga bukan main jika berpasangan dengan lelaki yang kacak dan bergaya. Tak malulah nak nak kenalkan pada saudara mara. Setidak-tidaknya mereka akan memuji….pandai awak cari pakwe!

2. Ada kereta atau motor besar

Ducati

Syarat ke dua mestilah ada kenderaan sendiri…bukan bapak atau mak punya! Lebih bagus jika ada kereta mewah atau motor berkuasa tinggi!

3. Romantik dan caring

saga

Ciri-ciri ini amat diperlukan supaya hubungan sentiasa segar dan indah. Macam Elbert Cullen si pontianak hensem tu lah kan?

4. Pandai main gitar atau alat muzik lain..

gitaris

Kebolehan bermain alat muzik dikira sebagai bonus lah…jika sekali sekala nak berduet bolehlah menyanyi dan sidia memetik gitar…kan seronok gitu? Kalau merajuk sidia boleh pujuk dengan memetik gitar sambil berdendang depan rumah…cam dalam drama tu?

Semua ini sekadar jenaka sahaja….mohon maaf jika tersinggung.

### semua imej dari encik google

3 comments:

  1. betul2.. semua di atas adalah lelaki idaman wanita masa kini.. tipu la kan kalau kata xnak yg cam nie... ye x

    ReplyDelete
  2. Cikgu Ainura,..itu sebahagian ciri saja..setiap individu mempunyai syarat sendiri kan?

    ReplyDelete
  3. haa..tepat sekali tuh! ngahahaa..

    ReplyDelete

 
© 2009 | Template designed by Yiedpozi @ Yiedpozi [Dot] Info