Monday, December 27, 2010

Seksinya Bibirmu!

lips 1

Imej dari Encik Google

Rasanya semua orang perempuan tidak kira peringkat umur pasti kenal gincu bibir atau selalu sebut lipstic. Jika mereka tidak pernah mencuba setidak-tidaknya pernah kenal akan alat solek ini.

Zaman sekarang budak-budak perempuan pun yang berusia 3 tahun pun sudah kenal gincu dan tahu pulak menggunakannya. Mereka pandai oleskan kat bibir meskipun comot !

Kali ini ai nak share satu tips untuk rakan-rakan perempuan, jika ada pakcik-pakcik yang berminat nak belajar boleh join jugak….tak kena yuran apa-apa pun.

Supaya anda tidak nampak janggal bila memakai gincu ikut petua ini :

1. Pilih pure pink jika jika anda berkulit. Warna beige atau coklat muda pun manis jugak.

2. Bagi anda yang berkulit sawo matang …cuba pakai warna pic atau mereah jambu. Tak kiralah umur anda berapa pun..

3. Anda berkulit cerah ? Beruntung sangat sebab semua warna gincu akan sesuai dengan anda seperti merah jambu, merah samar atau apa saja warna yang anda inginkan.

Pensil bibir atau lip liner juga perlu untuk melukis bentuk bibir. Jika bibir terlalu kecil, lukiskan garisan diluar bibir agar nampak lebih padat dan seksi. Oleskan dengan pengilat bibir warna senada dengan gincu. Andai memiliki bibir yang tebal, boleh di lukis ke dalam garisan bibir agar nampak sempurna.

lip 2

Petua orang tua-tua pulak untuk memiliki bibir yang merah semulajadi ialah dengan menyapu madu atau margerin pada bibir semasa tidur. Ai tak pernah buat sebab bimbang semut gigit….madu itukan manis. Jadi Ai akan sapu sedikit marjerin. Jika ada lipbalm pun boleh…bibir kita akan jadi lembap dan merah.

lipbalm

imej dari google

Bibir yang selalu bergincu selalunya kan sensitif sebab bahan yang terkandung dalam gincu mungkin akan menyebabkan bibir kering. Jadi sebelum tidur bibir kenalah di bersihkan dari kesan gincu. Seminggu sekali bibir juga perlu di sental lembut dengan menggunakan bahan lulur ( skrab) yang dikhaskan untuk bibir. Ada banyak dijual dipasaran.

Petua orang tua yang terakhir yang selalu diamalkan ialah jangan basahkan bibir anda dengan menjilat bibir kerana kandungan air liur akan menyebabkan bibir kering dan luka.

angelina jolie

Jika inginkan seulas bibir seperti Angelina Jolie ini cubalah tips-tips dari Ai ini. Selamat mencuba !

No comments:

Post a Comment

 
© 2009 | Template designed by Yiedpozi @ Yiedpozi [Dot] Info