Wednesday, December 15, 2010

10 alasan kenapa saya suka jadi follower….

blogger follow

Pic dari ehsan google

Pagi-pagi lagi Ai dah buka blog Ai melalui iphone. Selalunya Ai akan baca komen-komen ( jika ada ) dalam setiap N3 yang dibuat oleh readers. Kemudian Ai akan semak pulak kotak chat untuk lihat sms dari teman-teman blogger yang telah mereka tinggalkan untuk Ai jejaki.

Ai akan jelajah blog-blog mereka pula sebagai kunjungan balas sebelum memilih beberapa blog secara rambang untuk baca N3 mereka yang baru. Sejak Ai mula berblog ni iaitu pertengahan 2008, baru sekarang lah ai mula nak aktif berblog sebagai slah satu hobi. Dulu blog Ai yang tak glamour ini cuma ada 3 orang follower saja iaitu anak Ai sendiri, sepupu dan seorang kenalan FB yang baru. Sejak Ai berkenalan dengan rakan FB iaitu Yeidpozi barulah Ai mula aktif. Terima kasih lah pada beliau yang sudi mencipta header dan wall paper untuk blog ini.

Hingga ke hari ini blog LovelyRoses 2U ini dah ada 153 followers. Terima kasih banyak-banyak kepada anda semua kerana sudi jadi pengikut blog ini. Ai tak kisah jika ada yang jadi silent reader atau saja suka-suka singgah untuk dapat kunjungan balas sekurang-kurangnya kesudian anda semua telah mengembirakan hati Ai.

Nantilah …jika ada peluang Ai nak juga cuba buat Giveaway untuk para follower dan pembaca sebagai penghargaan dari Ai. Ai akan fikirkan kemudian.

Kenapa kita suka jadi follower sesuatu blog ? Setiap orang ada alasan sendiri kan? Ai juga begitu….jika Ai berblogwalking dan jatuh hati pada sesuatu blog yang Ai terjah Ai tak teragak-agak untuk joint follower. Ai akan berbuat demikian bila….

1. Blog itu menarik dan unik

2. Blog itu ada info berguna dan penting

3. Blogger baru yang ada potensi

4. Ada sedikit tutorial yang berkaitan dengan minat Ai

5. Individu yang dah otai dalam dunia blogging dah jadi follower blog tersebut.

6. Ada banyak foto-foto menarik

7.Blogger tersebut tidak sombong….dan sudi berkunjung ke blog kita

8. Bahasa yang digunakan dalam blog mudah Ai faham…Ai tak berapa nak faham jika mereka tulis dalam bahasa SMS seperti dia jadi dyer

9. Tak banyak gadjet2 dalam blog yang boleh mengganggu tumpuan pembacaan Ai.

10. Ai suka jika blog ada kotak chat sebab boleh letak komen….

 

Ada 10 alasan Ai dah listkan kenapa Ai jadi follower sesuatu blog. Ai akan singgah berulang kali jika blog itu amat berguna seperti Dapur Tanpa Sempadan yang Ai akan buka setiap hari….

1 comment:

  1. dah ramai followers awak ye...saya pun suka singgah baca blog mereka yang banyak memberi ilmu...lagi-lagi bab masakan..jangan lupa ye baca blog saya juga..

    ReplyDelete

 
© 2009 | Template designed by Yiedpozi @ Yiedpozi [Dot] Info