Tuesday, December 14, 2010

Mahal dan Canggih tak semestinya sesuai untuk kita….

3 hari lepas Ai ikut Mr Hubby trade in handphone nya yang baru 6 bulan beli dengan yang baru. Selalunya orang akan tukar handphone bila dah rosak atau teringin nak tukar selera memakai model terbaru yang lebih baik dari yang sedia ada tapi Mr Hubby Ai pulak sebaliknya….. dia tukar Sony Ericson Ainonya yang baru di pakai 6 bulan dengan handphone Nokia 1616 yang simple sangat.

sony-ericsson-aino-touchscreen-slider-phone

Ha inilah dia Sony Ericsson Aino yang dah selamat di tukarkan dengan idaman dia ni iaitu….

Nokia 1616 !!!!

nokia 1616

Salesman di kaunter kedai handphone itu pun hairan dengan keputusan Mr Hubby…dulu kami memang beli di kedai ini. Dia yang rekomenkan Mr Hubby dengan Sony Ericsson Aino ini. Hondphone ini bukan tak bagus malah canggih lagi tapi Mr Hubby tak betah pakai benda yang canggih-canggih cam gini. Cukuplah dia nak tekan SMS dan boleh dail panggilan saja. Fungsi lain seperti kamera , radio dan sebagainya tak penting bagi dia.

Nak tangkap gambar kamera Canon dia dah ada, boleh rakam video lagi. Jika nak dengar lagu kat dalam kereta pun dia boleh pasang CD ! jadi buat apa nak susah-susah pakai handphone yang mahal-mahal.

Maka, selamat lah si Sony ditukarkan dengan Nokia 1616 yang bergaya itu…..anak-anak nampak kecewa sikit sebab mereka tak boleh nak pinjam dengar lagu kegemaran mereka atau main game on line. Selamat bill telefon untuk kali ini…

Betul kata Mr Hubby, tak semua benda yang bagus bagi orang lain bagus juga untuk kita. Macam Sony Ericsson Aino tu, selain ianya banyak aplikasi tambahan yang tak ada pada handphone dia yang baru tapi bagi Mr Hubby dia tidak memerlukan itu semua. Cukuplah yang ringkas seperti Nokia 1616 barunya, mungkin orang akan ketawakan pilihan dia namun Ai kagum kerana Mr Hubby ada prinsip sendiri dan Ai amat menghargainya !

Selain dapat handphone idaman dia, ada lebihan wang pula sebanyak RM400 di kembalikan……maka jadi rezeki anak-anak lah.

3 comments:

  1. salam sahabat
    wah bagus modelnya,mahal dan canggih tak semestinya sesuai hal ini dikarenakan signifikan terhadap pengguna lhoh

    ReplyDelete
  2. Thanks Dhana. Tak kisah la model apa asalkan boleh guna kan?

    ReplyDelete
  3. betul tu..pakai yang simple lagi senang dan tahan lama.. lagi canggih sesuatu barang elektronik tu lagi la mudah cepat rosak.

    ReplyDelete

 
© 2009 | Template designed by Yiedpozi @ Yiedpozi [Dot] Info