Tuesday, October 26, 2010

MISTERI..........


LONDON – Seorang penyiasat paranormal, Phil Hayes percaya hantu kini menggunakan telefon bimbit untuk berkomunkasi, lapor sebuah akhbar kelmarin.
Menurutnya, panggilan yang dibuat oleh hantu itu selalunya mempunyai suara tidak jelas dan didengar sayu–sayup seolah-olah dari jarak terlalu jauh.
Sembilan daripada sepuluh panggilan yang dibuat oleh hantu itu mempunyai nombor 000000000000.
Statistik menunjukkan dua pertiga daripada fenomena paranormal itu menampilkan bunyi dengan 20 peratus melihat imej hantu dan 15 peratus lagi berdasarkan bau.
Satu penyelidikan terbaru menunjukkan satu daripada tiga rakyat Britain mendakwa melihat jelmaan hantu dalam gambar atau merakamkan imej paranormal menerusi telefon bimbit.

Kajian yang dilakukan oleh syarikat Tesco Mobile mendedahkan terdapat 70 peratus peningkatan bukti paranormal pada tahun lalu disebabkan oleh orang ramai menggunakan telefon bimbit untuk berkomunikasi.
Lebih separuh daripada warga Britain mendakwa pemilik telefon bimbit cuba merakamkan gambar hantu tetapi seorang daripada lima orang mengaku mereka akan menjadi takut dan melarikan diri apabila ternampak hantu.
Hayes berkata: “Terdapat bukti yang menyatakan bahawa hantu boleh menggunakan telefon untuk berkomunikasi, dengan terdapat laporan-laporan orang ramai menerima panggilan telefon daripada saudara yang telah meninggal dunia.”
Ketua Pegawai Eksekutif Telsco Mobile, Lance Batchelor berkata: “Kami mencadangkan kepada sesiapa yang cukup berani untuk merakamkan sebarang gambar hantu supaya menghantar mesej perkhidmatan multimedia (MMS) atau e-mel gambar yang dirakamkan mereka kepada persatuan paranormal untuk dilakukan siasatan.” – Agensi

sumber : Berita Harian Online

Apa tanggapan korang bila baca petikan yang ai paste kat atas tu ? Percaya atau sebaliknya terpulang pada individu masing2. Cerita mistik dan misteri macam ni memang selalu mendapat tempat dihati pembaca...termasuklah ai.

Sebenarnya N3 kali ini saya ai nak share satu pengalaman yang telah berlaku pada adik perempuan ai kat kampung baru-baru ini berhubung dengan tajuk diatas...

Ceritanya lebih kurang macam ni lah....

Sejak beberapa bulan yang lepas rumah ai kat kampung telah terjadi peristiwa pelik dan aneh sikit. Masa kejadian ai tak ada kat sana sebab kami menetap kat Ipoh. Kata adik ai, selalu dengar bunyi pelik dalam rumah parent ai ni bila waktu tengah malam. Bunyi...lebih kurang bunyi kanak-kanak kecik dalam beberapa orang sedang berlari kejar-kejar dan kadang2 bergaduh sesama sendiri.... Adik ai ni jenis berani sikit meskipun dia pompuan.... Dia cuba intai2 kalau2 nampak apa2 tapi tak ada apa pun.

Kemuncak gangguan ialah ketika mama ai berada di rumah anaknya iaitu adik ai yang ke dua...sebab mengurusnya dalam pantang. Makan tinggallah 2 orang adik pompuan ai yang ke 6 dan yang bongsu sahaja di rumah. Waktu rembang senja itulah tetiba jer TV terpasang dengan volume paling maksima seperti panggung wayang dan siap tukar2 channel lak. Adik kecik ai yang terkejut apa lagi menjerit lah sepuas hati. Bila kakaknya datang ...tetiba pulak TV tu tukar channel Siam! Sedangkan selama ini haram pun dapat siaran Siam pun kat kampung kami.

Dalam kelam kabut bercampur takut tahap dewa kedua beradik tersebut memberanikan diri menutup suis TV tapi gagal ! Adik ai cuba pulak sentap kabel plug TV, berjaya. Bulu roma dan bulu tengkuk meremang bukan kepalang....

Kejadian aneh ini telah meninggalkan fobia teruk pada adik bongsu ai yang bakal menduduki SPM tak lama lagi. Dia ketakutan untuk tinggal di rumah itu lagi. Hal ini dilaporkan pada seorang lagi adik pompuan ai yang tingggal di hostel. Mati2 dia tak percaya. Malam tu lah tetiba jer handset dia berdering tanpa no panggilan! Dia menekan butang terima tapi tiada suara....cuma dengar bunyi berdesir2 seperti angin saja sayup2... Tersentak dia dengan kejadian tersebut.

Maka...bila di fikir2 balik ada logiknya juga artikel diatas tu.... Makhluk Allah seperti ini memang wujud di sekeliling kita. Cuma kita mesti berpegang pada satu lah....hanya takut pada Allah saja dan mereka tak boleh mengapakan kita selagi kita berlindung dariNya.


No comments:

Post a Comment

 
© 2009 | Template designed by Yiedpozi @ Yiedpozi [Dot] Info