Wednesday, November 24, 2010

Mutiara Kata..pembakar semangat

 

IMG_1634[1]

Masih lagi dalam mode SPM…maklumlah Ai kan terlibat jadi pengawas SPM tentulah N3 pun lebih kepada cerita berkisar suasana perjalanan SPM jugak lah…sorilah jika ada yang jemu , jika Ai pergi bercuti kat mana-mana boleh lah Ai masukkan N3 berkenaan holiday atau jika Ai pi window shoping ker lain pulak N3 nya kan?

Nampak tak papan tanda dalam gambar di atas tu ? Semua sudah maklumkan jika ternampak papan tanda cam ni….tak boleh bising-bising, jalan pun kena perlahan-lahan jangan hentak-hentak kaki bila melintas tepi dewan…nanti mengganggu tumpuan calon-calon pulak.

Waktu rehat , sementara menunggu waktu sessi seterusnya Ai tinjau-tinjau kejap depan dewan tempat Ai bertugas…sekolah ini adalah salah sebuah sekolah yang bagus juga dalam daerah ini. Ai tertarik pada satu banner yang digantung betul-betul berhadapan dewan peperiksaan…ada di tulis kata-kata motivasi untuk calon-calon. Bila Ai baca dan fahami maksud yang tersirat di dalamnya rasanya tak rugi jika Ai nak kongsikan kat sini. Kita baca dan selami kata-kata indah ini sama-sama…

Bila engkau letih  dan hilang semangat

Allah tahu engkau telah cuba sedaya upaya,

bila tangismu berpanjangan dan hatimu luka

Allah telah mengira airmatamu..

Bila engkau rasa ketinggalan dan masa meningglkanmu

Allah tetap bersamamu

Bila engkau kebuntuan akal

Maka Allah adalah penunjuk jalan

Apabila engkau telah berazam MAKA

bertawakkallah kepada ALLAH

1 comment:

 
© 2009 | Template designed by Yiedpozi @ Yiedpozi [Dot] Info