Monday, November 22, 2010

MINYAK WANGI MAHAL VS TELUR REBUS

Imej dari Google

Semua orang suka wangi wangian kan ? Ya lah kan bau yang enak atau harum itu boleh meningkatkan keyakinan diri seseorang.Tidak hairan lah jika ada yang sanggup berhabis duit semata-mata membeli minyak wangi yang berjenama yang hangat di pasaran. Ai sendiri pun mempunyai koleksi berpuluh-puluh minyak wangi dalam simpanan. Ai tak kisah jika ianya murah atau mahal jika Ai mampu dan berkenan Ai akan beli. Selalunya Ai tak akan belanja lebih daripada Rm300 untuk minyak wangi. Berpada-pada lah…itu pun jika berkenan yang mahal pun Ai akan beli yang paling kecil- miniature jer. Ai sebenarnya suka tengok botol-botolnya yang berbagai bentuk dan warna itu…

Boleh dikatakan setiap hari Ai akan sembur wangian yang berlainan sebelum keluar ke sekolah. Selalunya Ai akan simpan satu yang kecil dalam handbag untuk waktu sesak. Losyen tangan pun penting juga tau…ye lah lepas makan atau keluar bilik air ker selain sabun selalunya Ai akan lumur sedikit losyen tangan. Kerja guru ni selalu di kelilingi pelajar yang ramai…kenalah jaga keperibadian kan? Lagi satu , para pelajar Ai yang girls tu suka salam dan cium tangan cikgu-cikgu mereka setelah tamat kelas !

Sebetulnya Ai nak cerita satu cerita lawak bodo lah pasal minyak wangi ni…tentu ada di antara U all dah pernah dengar cerita ini..tapi tak pe lah sebagai terapi jiwa…untuk ketawa kan.

Seorang lelaki masuk kedalam sebuah lift untuk ke tingkat 12. Belum pun pintu lift tertutup, seorang wanita muda yang bergaya tetiba meluru masuk lalu menyembur minyak wangi yang mahal… sambil memperagakan botol minyak wanginya yang comel dan mahal dia berkata ..

“ Georgio Armani, Beverly Hills RM400 sebotol”..Kira angkuh lah..

Sampai kat tingkat 8 seorang wanita lebih bergaya masuk. Semua mata tertumpu padanya. Wanita ini pun keluarkan minyak wanginya dari dalam beg dan menyemburnya sambil berkata..

“ Vecinza, Itali Rm1000 sebotol !”

Keangkuhan kedua-dua wanita kaya ini mendidihkan darah si lelaki tadi…sampai tingkat 12, lift berhenti dan pintu pun terbuka…dengan sekuat daya yang dia ada , lelaki tadi melepaskan KENTUT nya dalam lift sebelum beredar seraya berkata dengan bangganya..

“ Telur rebus , gerai mamak, 50 sen sebijik !”

Ha…ambik kau ! Tenggelam semua bau minyak wangi yang mahal tadi…..

No comments:

Post a Comment

 
© 2009 | Template designed by Yiedpozi @ Yiedpozi [Dot] Info