Saturday, November 27, 2010

Hobi pelik dan jarang orang buat…

 

Cuba lihat foto diatas……cute kan baby tu. Selalunya sifat baby adakan teruja dan seronok bila lihat imej sendiri dalam cermin….tambahan pula jika diagah dia akan ketawa berdekah-dekah.

Ai cuma nak share tentang beberapa hobi atau perangai pelik beberapa individu yang terdekat dengan Ai. Kadangan kala kita tak sedar bahawa perlakuan kita itu menjadi trademark bagi kita.

Anak Ai yang yang kedua 13 tahun umurnya, sejak kecil lagi dia sangat suka melukis dan menghafal nama-mana bendera negara di seluruh dunia ! Bukan itu saja lagu kebangsaan mereka pun dia minat. Jika ada masa dia akan buka youtube semata-mata untuk mendengar lagu kebangsaan beberapa negara pilihan dia….

Jika hobi kumpul setem tu bukanlah sesuatu yang pelik tapi jika mengumpul pembalut gula-gula tentu ganjil betul tak ? Ai ada seorang kawan semasa zaman kanak-kanak dulu. Dia ni seorang yang sangat obses dengan gula-gula dan gemar mengumpul pembalutnya. Koleksi pembalut gula-gulanya yang pelbagai warna dia simpan baik-baik dalam bebrapa buah kotak kasut…kan pelik tuh? Bila dah dewasa sekarang tak pasti pulak dia masih teruskan lagi minat dia ini atau tidak.

Ai juga ada seorang student perempuan yang punyai hobi pelik juga iaitu mengumpul getah pemadam. Getah pemadamnya bebagai bentuk dan warna. Apa yang menghairankan dia sanggup mengusung kesemua getah pemadamnya dalam beg sekolahnya!

Semasa Ai bersekolah di asrama dulu Ai pernah berkawan dengan seseorang yang mempunyai hobi unik iaitu mengumpul rambut-rambutnya yang gugur dan menyimpannya dalam  sebuah balang ! Korang boleh bayangkan sendiri selama setahun sebanyak mana dia dapat mengumpulnya…..

Jikalau hobi mengumpul jersey bola bukan lah sesuatu yang pelik malah menjadi kegilaan bagi peminat bola sepak. Mr hubby dan my son jugak suka sangat dengan jersey bola tetapi jika hobi memneli dan mengumpul tuala mandi Ai rasa jarang di lakukan. Hal ini terjadi pada seorang rakan Ai. Dia ni gemar sangat membeli tuala pelbagai saiz dan warna atau corak. Dalam almarinya sampai penuh dengan tuala dan yang peliknya tidak pulak dia menggunakan tuala-tuala tersebut….

Selagi hobi yang kita buat itu tidak bercanggah dengan agama , undang-undang dan tatasusila kehidupan terpulanglah..tetapi jika ianya akan menyusahkan orang lain dan diri sendiri itu tidak wajarlah kan. Korang ada hobi unik tak ? Ai tidak ada hobi yang pelik-pelik setakat suka berwindow shoping tu rasanya bukan sesuatu yang pelik kan?

1 comment:

 
© 2009 | Template designed by Yiedpozi @ Yiedpozi [Dot] Info