Tuesday, November 9, 2010

Bakat Seni Yang Terpendam…..

 

tadika5

Semua orang mempunyai bakat, bakat yang ada pada seseorang kadang kala tanpa disedari oleh individu itu sendiri….contohnya bakat melukis. Lain lah jika korang memang minat melukis sudah tentulah selalu melukis, melakar atau setidak-tidaknya menconteng. N3 kali ini ai saja nak share bakat melukis yang terpendam pada beberapa individu disekeliling ai.

faris drawing

Lukisan kerja tangan anak ke2 ai Saiful Faris Danial

Di atas ni hasil jerih payah si Faris hero kedua ai yang berumur 13 tahun ! Dia lukis semasa exam mid year yg lalu…..markah? Lulus la…. Tema lukisan  ini ialah pemandangan di air terjun. Ai sendiri tak nampak mana air terjunnya yang dia lukis tapi, ai puji sikap dia ni sebab dia ingin mencuba. Sebenarnya Faris hebat dalam melukis kartun!

 

bb

Hasil kerja tangan Baby Ainin Sofiya

Lukisan di ats ini pulak hasil kreatif adik dia Ainin Sofiya –12 tahun. Baby pun tak lah berapa pandai sangat melukis cuma cepat belajar terutama teknik mewarna. Lukisan ini cikgu dia tampal kat papan kenyataan dalam kelas dia baru-baru ni. Kata Baby dia lukis rumah di tepi sawah. Lucu juga ai sebab Baby tak pernah pun lihat pemandangan seperti ini dalam hidup dia!

stnf

Hasil khayalan pelajar ai

Korang perasan tak gambar apa kat atas ni? Ha, ini adalah lukisan salah seorang pelajar ai kat sekolah. Pelajar lelaki….tingkatan 3. Lukisan ini adalah untuk paper pendidikan seni visual masa mid year exam tahun ni. Ai sendiri pun  tak pasti tajuk sebenarnya…tapi menurut kata cikgunya soalan yang dia pilih ini ialah pemandangan dalam laut! Kira ok lah kan ada seekor duyung yang bertudung ditemani oleh kawan dia seekor obor-obor. Nampak ayu aje duyung ini…ai rasa cuma duyung ini saja yang bertudung kat dunia ni!

HannanDanialnanan

Ehem ! Ehem!…..kat atas ni pulak bakat terpendam ai sendiri….Cuba-cuba nak lukis potret lah konon ni. Gambar pasport di sebelah kiri tu gambar anak sulung ai Saiful Hannan Danial – 14 tahun. Tu di sebelah pulak hasil contengan ai…lucu kan? Ai tau tak sama tapi iras-iras tu adalah…..itu komen ikhlas dari mr hubby ai.

Inilah dia koleksi bakat terpendam dalam bidang seni lukis yang dapat ai paparkan. Mungkin selepas ini ai akan cuba bidang lain pulak….menjahit atau menyulam ker ?

4 comments:

 
© 2009 | Template designed by Yiedpozi @ Yiedpozi [Dot] Info