Sunday, January 10, 2010

Suamiku dan nasi lemak

Dah dua hari suamiku kemaruk nasi lemak buatanku..Hari Khamis sebelumnya dia dah sms siang-siang masa aku tengah mendaki anak tangga ke kelas. Selalunya rutin hidup suamiku ini selalu berpuasa sunat Isnin dan Khamis tiap-tiap minggu. So, dengan senang hatinya dia pinta aku buatkan nasi lemak kampung kegemarannya untuk berbuka.

Meting hari tu tamat agak lewat. Jam 5 petang aku baru nak mandi dan berdandan setelah seharian rasanya berpeluh dan kering di sekolah tadi. Kerana kepenatan aku pun beli saja nasi lemak kat Pekan Razaki untuk kami anak beranak.

Hanya hari minggu begini saja aku sedikit lapang dan sempat buatkan dia nasi mlemak kampung....Lauknya cuma sambal tumis ayam, bilis goreng dan telur goreng sahaja. Timun pun tak ada stok dalam aisbox aku...Kacang goreng dia tak minat katanya menyusahkan dia nak mengunyah saja...Masak lebih sikit untuk diberikan mak dan bapa mertuaku serta ayah chu...he he he petang pun terpaksa telan nasi lemak jugak.

1 comment:

 
© 2009 | Template designed by Yiedpozi @ Yiedpozi [Dot] Info