Wednesday, January 13, 2010

Aku dan Handphone

Pada pengamatanku handphone dan manusia tidak dapat dipisahkan. Tak kiralah berapa usia seseorang itu pun handphone telah menjadi sebahagian daripada pelengkap diri. Keperluan handphone dalam hidup manusia telah melonjak keanak tangga teratas selepas perluan asas yang lain dipenuhi, alasanya dengan memiliki alat ini komunikasi antara kita menjadi lebih baik. Bukan itu saja ianya juga boleh menjadi semua dalam satu....radio, kamera, TV, mesin kira malah lampu picit pun boleh diperolehi. Aku sebenarnya bukan nak huraikan dengan panjang lebar tentang kepentingan handphone ini kerana semua orang sedia maklum. Budak 3 tahun pun tahu kegunaanya.

Aku sebenarnya tak kisah sangat kecanggihan handfone ni. Cukuplah sekadar dapat berhubung dengan insan-insan tersayangsudah memadai. Satu kemestian aku juga selalu menggunakan handphoneku sebagai mesin kira jika berurusan dengan pengiraan rumit..umpama nak total markah pelajar atau nak buat pengiraan barang-barang dapur ketika sedang membeli belah kat pasaraya. Aku jenis yang tak gemar bertukar-tukar handphone sepertimana ramai antara kawan-kawanku suka berbuat demikian. pantang keluar model baru kat pasaran mereka akan menukarkan dengan yang baru. Tapi handphone ksayanganku model Motorola musnah teruk sewaktu terhempas ke lantai gara-gara kecuaian sendiri, maka terpaksalah aku beli yang baru.
Terfikir pula nak mencuba model terbaru yang serba canggih seperti iPhone model Apple ini. Berminggu jugalah aku membodek hubbyku yang sentiasa murah senyum ini menyumbangkan separuh bayaran untukku supaya dapat membeli Iphone idaman ini.

Termakbul juga hajat untuk memilikinya kerana aku tak perlu lagi memikul komputer riba ku yang terlalu besar dan berat itu ke sekolah. Namun, aku tewas juga kerana dek kecanggihan iphone baruku itu aku menjadi leka pula melayannya. Hubby mula tak senang...maka kenalah aku menukarnya dengan handphone lama dia dengan buah hatiku ini.....

No comments:

Post a Comment

 
© 2009 | Template designed by Yiedpozi @ Yiedpozi [Dot] Info